De eerste twee dagen in Kolding, Denemarken - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Madelon Kemp - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen in Kolding, Denemarken - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Madelon Kemp - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen in Kolding, Denemarken

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

24 Augustus 2015 | Denemarken, Kolding

Welkom op mijn allereerste reisverslag van mijn allereerste reis!

Vandaag is mijn avontuur echt begonnen, mijn ouders hebben me vaarwel gezegd en nu ben ik in m'n eentje in Kolding.

De laatste twee weken waren erg dubbelop. Ik had heel erg veel zin om in een onbekende stad te wonen en nieuwe mensen te leren kennen. Maar ook heb ik van veel vrienden en familie voor een lange tijd afscheid moeten nemen. Ik vind het erg lastig om mijn perfecte leventje samen met mijn lieve vriend in Rotterdam achter te moeten laten om in het onbekende Kolding weer iets op te bouwen.

Zondagochtend vroeg werd ik opgehaald door m'n ouders om met de auto richting Kolding te vertrekken. 'S middags kwamen we aan bij het B&B waar ik de eerste periode ga verblijven. De bovenverdieping van het B&B is eerder een studentenhuis dan een B&B, er zijn drie kamers en we delen de badkamer, het toilet en een magnetron. Het ziet er allemaal prima uit en ik ben blij dat ik (nu) geen meubels hoef te kopen.

'S avonds zijn m'n ouders en ik uit eten gegaan in het centrum. We hebben heerlijk gegeten maar de prijzen zijn bijna dubbel zo hoog als in Nederland in de horeca. Jammergenoeg kan ik dus niet lekker eens spontaan uit eten, zoals in Nederland wel kan!

Ook viel het me op dat het ontzettend stil was in de stad! In het restaurant waren we op een gegeven moment de enige gasten en dat was toch wel behoorlijk akward. Hopelijk komen er nog wel meer studenten en wordt het wat gezelliger!

Die nacht heb ik voor het eerst geslapen in mijn bed in het B&B. Doordat ik twee cappuccino's naar binnen gegooid had (die waren gratis, en heel lekker) kon ik niet goed slapen. Ook is het hier echt bloedheet! Ik had verwacht dat het in Scandinavië stukken kouder zou zijn dan in Nederland..

Vanochtend heb ik nog even lekker bij m'n ouders in het hotel van het ontbijtbuffet genoten, en na een kleine wandeling langs het 'Koldinghus' zijn m'n ouders weer vertrokken naar Nederland. Terug op de fiets naar het B&B ging ik heuvelopwaarts en was het toch wel een beetje zwaar.

Ik heb vandaag een klein deel van de stad hardlopend verkend, en dat heeft een aantal mooie plaatjes opgeleverd! (Zie de foto's) Wel heb ik de fout gemaakt om eerst naar beneden te lopen om terug naar boven te moeten lopen, waardoor ik halfdood weer terug bij het B&B aankwam.

Voor vanavond heb ik via Facebook iemand gevonden die met me wil eten. (Alles hier gaat via Facebook-groepen, super handig voor luie mensen zoals ik) Ik ga kebab eten met iemand uit Hongarije.......

Ik laat jullie snel weten hoe het was!

Liefs, Madelon



  • 24 Augustus 2015 - 17:16

    Madelon Van Der Kemp:

    Hoi Frenk!
    Dankjewel voor de link haha! Normaal zoek ik geen recensies voordat ik naar de MacDonalds ga maar blijkbaar is het dus wel handig!
    Ik krijg nu al zin in een BigMac, ik laat het je weten hoe het was als ik er geweest ben! :)

    Groetjes!

  • 24 Augustus 2015 - 18:19

    Frans Van Der Kemp:

    Hoi Madelon,
    Een leuk verslag van je eerste dag.
    Goed dat jij je loopschoenen hebt meegenomen.
    Goede reden om te trainen voor de Marathon R'dam 1916.
    Ik kom dan zeker kijken als het zover is.
    Ben benieuwd hoe de eerste kennismaking met je mede bewoners verloopt.
    Wij zijn terug uit het noorden van Frankrijk hebben de verwachting van onze rondreis ruimschoots overtroffen.
    Je krijgt van ons t.z.t. een uitgebreid verslag.
    Madelon een leuke tijd in Denenmarken gewenst.
    De hartelijke groeten van je opa tot schrijven.

  • 24 Augustus 2015 - 20:58

    Madelon Van Der Kemp:

    Hoi Opa!
    Bedankt voor je reactie!
    Ik denk dat ik hier heel goed kan trainen voor de marathon, er zijn hier heel veel heuvels!
    Wat fijn om te horen dat jullie een leuke tijd hebben gehad in Frankrijk! Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Tot snel! Groetjes!

  • 24 Augustus 2015 - 21:35

    Gerda:

    Hoi Madelon,
    3 kilometer hard gelopen, knap hoor! Rond zevenen waren we thuis, behoudens een kleine file en een flinke regenbui was het goed te doen. Hoe was je kebab? Je zonnebril kwam ik in
    m'n tas tegen, maar je hebt er vast nog wel een! Succes voor morgen, groeten pap en mam.

  • 25 Augustus 2015 - 13:10

    Frenk Van Der Kemp:

    Madelon ik was nog vergeten te melden dat er een goeie film draait in Nordisk film Biografer in Kolding hij zit op de Skovvangen 42. De film heet Minions en is nagesynchroniseerd in het Deens.
    als je gaat kijken veel plezier.

  • 25 Augustus 2015 - 19:35

    Madelon Van Der Kemp:

    Hoi mam!
    Fijn dat jullie goed thuisgekomen zijn. De kebab was heerlijk!
    Ik heb geen extra zonnebril bij me :( De zon schijnt hier al wat minder dus misschien heb ik hem niet meer nodig.
    Groetjes!!

  • 25 Augustus 2015 - 19:36

    Madelon Van Der Kemp:

    Hoi Arne!
    Ik ben wel aan het trainen maar ik denk niet dat ik in september al een halve marathon kan lopen hoor! Maar ik zal het proberen!
    Dankjewel voor de link!
    Groetjes!

  • 25 Augustus 2015 - 19:40

    Madelon Van Der Kemp:

    Hoi Frenk!
    Haha dankjewel voor de tip! Heb je de film al gezien?
    Groetjes!

  • 28 Augustus 2015 - 23:15

    Inge:

    Hej Madelon,

    Heb je je draai al een beetje gevonden?
    Volgens mij wel hè, je hebt het volgens mij al te druk om het reisverslag te vervolgen.
    We zitten namelijk met smart op je nieuwe belevenissen te wachten.
    Mail even je adres want ik heb nog een boekje voor je, Hoe en Wat in het Deens.
    Want kijk uit....heel veel woorden komen ook voor in het Nederlands, maar betekenen wel iets anders.
    Heel veel plezier en succes in je nieuwe woonplaats.
    Groetjes Inge, Karel, Anouk en Renzo

  • 29 Augustus 2015 - 17:46

    Madelon Van Der Kemp:

    Hej Inge!
    Haha ja ik heb aardig m'n draai al gevonden! Sorry dat het zo lang duurt voordat ik weer een nieuw reisverslag erop zet, maar ik wilde even wachten tot maandagmiddag, dan heb ik m'n eerste echte schooldag gehad en dan kan ik daarover vertellen.
    Dankjewel! Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Ik ben Madelon, studente aan de Hogeschool Rotterdam. Ik ga voor een halfjaar de mooie stad Rotterdam verlaten voor een kleine stad in Denemarken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 5858

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: