Kopenhagen, Lego Land, Voetbal en Fitness - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Madelon Kemp - WaarBenJij.nu Kopenhagen, Lego Land, Voetbal en Fitness - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Madelon Kemp - WaarBenJij.nu

Kopenhagen, Lego Land, Voetbal en Fitness

Door: Madelon van der Kemp

Blijf op de hoogte en volg Madelon

01 Oktober 2015 | Denemarken, Kolding

Hallo lieve mensen!
Na een lange periode radiostilte heb ik dan eindelijk weer genoeg meegemaakt om jullie weer te kunnen voorzien van superinteressante verhalen.

Ik vertelde jullie vorige keer al over de colorrun die hier in Kolding zou plaatsvinden. Ik wilde supergraag meedoen, maar er was werkelijk waar helemaal NIEMAND die ik kende die met me mee wilde lopen. Iedereen was of te lui of ze hadden niet genoeg geld. Nu vond ik zelf de prijs (40 euro!) ook wel iets te hoog om in m'n eentje te gaan lopen, dus heb ik uiteindelijk niet meer meegedaan :(
Op dezelfde zaterdag was ook een zaalvoetbaltoernooi georganiseerd. Een groepje jongens zocht nog één speler en omdat ik toch niks te doen had die dag ben ik maar mee gaan doen. Het toernooiweekend van SSR was immer ook best lachen, en ik vond zelf dat ik nog best wel veel ballen kon tegenhouden.
Het bleek dat dit niveau toch wel ietsje hoger lag dan ik gewend was. De spelers waren ten eerste allemaal vierkante oostblokkers in plaats van brakke studenten en ook gaat zaalvoetbal veel sneller dan normaal voetbal. Die bal die ging alle kanten op en ik had het na de eerste wedstrijd eigenlijk al wel gezien. Gelukkig kwam Anne tussendoor lunch en koekjes brengen, dat maakte de dag dan wel weer helemaal goed.

Vorige week hadden we vanaf donderdag al weekend en zijn we met een groepje naar Kopenhagen gereisd. Eén van de Nederlanders is hierheen gekomen met haar eigen auto, dus konden we makkelijk naar Kopenhagen toe rijden met de auto. Kopenhagen is een hele mooie en leuke stad! Ik vond het zelf ook wel weer heel fijn om even in een grote stad te zijn, ik had het toch wel heel erg gemist. Donderdag toen we aankwamen hebben we even door de winkelstraat gelopen, waar je heeel erg leuk kunt winkelen. We zijn ook naar Christiania gelopen, dit is een soort dorpje in de stad, en volgens de website een autonome samenleving waarin iedereen zichzelf mag uiten en iedereen verantwoordelijk is voor de gemeenschap. Zelf had ik gehoord dat in het stadje geen regels zijn en je dus gewoon iedereen mag vermoorden en wiet mag verkopen als je wilt. Toen wij er waren werd er gelukkig alleen wiet verkocht en geen mensen vermoord. Het is wel heel erg grappig om te zien, het was een beetje een soort festival waar iedereen bier zat te drinken en wiet zat te roken. De mensen die wiet verkochten wilden niet herkend worden en liepen met donkere zonnebrillen en capuchons. Dit zag er wel een beetje gek uit.

's Avonds hebben we lekker gegeten en daarna hebben we even op de hotelkamer gechild en zijn we daarna uitgegaan. Vrijdag wilden we naar het pretpark Tivoli gaan, maar dat was jammergenoeg gesloten :(. Nu moet ik sowieso nog een keertje terug naar Kopenhagen!
We hebben toen een uitkijktoren beklommen, wat heel erg leuk was en waarvan we een heel erg mooi uitzicht hadden over heel de stad.
Deze twee dagen waren zeker geslaagd!

Zaterdag zijn we met ESN naar Legoland gegaan! Ik had geen idee wat ik me erbij voor moest stellen, maar uiteindelijk was het (ook voor wat oudere mensen) heel erg leuk! Toen we binnenliepen liepen we gelijk een soort van Madurodam in, helemaal gemaakt van Legosteentjes. Ze hadden hier een aantal landen en steden nagemaakt, en wat zagen we als eerst; Amsterdam. Heel erg grappig, maar wel jammer dat de Denen blijkbaar meer fan zijn van Amsterdam dan van Rotterdam. Verder zijn we in een paar achtbanen geweest en één attractie was wel heel erg bijzonder; een soort apparaat waar je in ging zitten maar van tevoren op een computer zelf de bewegingen mocht uitkiezen wat dat ding ging maken. Ik had alles uitgekozen van het zwaarste niveau dus ik ging echt alle kanten op.

Deze week ben ik dan eindelijk verhuisd naar m'n nieuwe appartement! Het was even twee dagen stressen met het verhuizen van m'n spullen en het laten bezorgen van m'n tweedehands meubels, maar uiteindelijk staat alles, en ik ben superblij!

Sinds vorige week heb ik een fitnessabonnement bij de sportschool, en ik maak er al goed gebruik van! Ik ben vorige week al 4x geweest en deze week al 2x. Fitnessen bevalt me een stuk beter dan zaalvoetbal!

Morgenochtend vroeg vertrek ik naar Kopenhagen Airport om naar Stockholm te vliegen, waar ik Catharina ontmoet die dit halfjaar in Finland studeert! Super veel zin in!!

Tot snel!

Liefs, Madelon

  • 01 Oktober 2015 - 10:15

    Marije:

    Leuk verhaal Madelon. Super leuke dingen heb je al gedaan!! Zo te zien heb je het erg druk met colleges volgen haha.
    Veel plezier in Stockholm!

  • 01 Oktober 2015 - 10:30

    Madelon Van Der Kemp:

    Dankje!! Hahah ja colleges volgen superbelangrijk.
    Dankjewel en ik kom ook snel naar Londen toe hoor!!

  • 01 Oktober 2015 - 11:44

    Vivianne:

    Haha, superleuk verhaal!! Veel plezier met Cath in Stockholm en ik zie je snel weer! :)
    xxx

  • 01 Oktober 2015 - 13:16

    Madelon Van Der Kemp:

    Tot over anderhalve week Viev!! xxxx

  • 02 Oktober 2015 - 12:57

    Frenk Van Der Kemp:

    Hoi Madelon, fijn dat alles goed gaat daar in Denemarken. Ik ben best een beetje jaloers op je als ik lees waar je naar toe gaat en wat je doet dan heb ik maar een saai leven :). Je bent volgens mij ook over de brug bij Funen geweest, toen ik er was met de motor waren ze nog bezig met de bouw en kon je alleen met de pont over. Fijn dat je ook nu een eigen appartement hebt dat maakt het ook al een stuk gezelliger. Jij nog veel plezier en geniet er lekker van.

  • 07 Oktober 2015 - 10:31

    Madelon Van Der Kemp:

    Hoi Frenk! Ja dat is die brug waar nu een eilandje in het midden ligt toch? Dat ziet er heel erg grappig uit, ik ben er nu met de auto en met de trein overheen geweest. Vanaf vrijdag ben ik een weekje in Nederland, ik ga ook nog wel even richting Duiven dan zie ik je dan wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Ik ben Madelon, studente aan de Hogeschool Rotterdam. Ik ga voor een halfjaar de mooie stad Rotterdam verlaten voor een kleine stad in Denemarken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5861

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: