Fresher day, Bacardi Breezers en Couscous - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Madelon Kemp - WaarBenJij.nu Fresher day, Bacardi Breezers en Couscous - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Madelon Kemp - WaarBenJij.nu

Fresher day, Bacardi Breezers en Couscous

Door: Madelon van der Kemp

Blijf op de hoogte en volg Madelon

13 September 2015 | Denemarken, Kolding

Hallo hallo!

De eerste weken school zitten er nu op, en man man man dit is wel een stuk zwaarder dan de Hogeschool Rotterdam!
Ik was wel heel erg gewend geraakt aan het studentenleven in Rotterdam waar ik meestal maar één les per dag had en die ook op z'n vroegst pas om 10 uur begon. Ik begin nu bijna elke dag om 8.20 (!!!) en ben pas 's middags klaar. Elke dag heeft heel de school van 11.45 tot 12.15 lunchpauze en wordt er dus ook met z'n allen in de kantine gegeten. Ik heb een beetje m'n vaste 'lunchgroepje' waarmee ik elke dag aan de zelfde tafel zit. Dit alles zorgt ervoor dat de school meer op een middelbare school lijkt dan op een hogeschool.

De vakken zijn hier ook heel wat saaier dan op de hogeschool. Bij de meeste vakken hebben we een docent die eigenlijk gewoon 3 uur achter elkaar een verhaal vertelt zonder enige interactie, waardoor iedereen zit te slapen of zit te facebooken.

Om nog even in de middelbareschoolsferen te blijven, zijn we deze week naar een feestje geweest waar je voor 80 kronen (=ongeveer 10 euro) onbeperkt Breezers kon drinken! Als je iets onbeperkt kunt krijgen dan ben ik natuurlijk degene die zoveel mogelijk Breezers gaat drinken, en ben ik aan het eind van de avond met pijn in m'n buik naar huis gegaan van al die suiker.

Deze vrijdag was er voor heel de school 'Fresher Day' georganiseerd. Ik had er heel erg veel zin in, de docenten hadden namelijk verteld dat we heel de dag allemaal verschillende sporten zouden doen. Jammergenoeg bleken de activiteiten niet zo actief als ik had gedacht, en het weer was ook niet zo mooi als verwacht. Uiteindelijk stonden we in een winderig voetbalveld een beetje stokjes naar elkaar over te gooien totdat het ging regenen en we 6 uur lang in de gymzaal moesten wachten tot we konden gaan eten. In de tussentijd heeft Judith (een Duits meisje uit m'n klas) m'n make up gedaan en zag ik er geweldig uit voor het eten en het feest.

Ook heb ik deze weken wel aardig kunnen leren hoe je eten kunt koken zonder gaspitje (ik heb namelijk alleen een magnetron). De laatste 4 dagen heb ik 3 keer couscous gegeten omdat het ZO lekker is en ook nog eens ontzettend makkelijk te maken.

Ik heb nu een appartement vanaf 1 oktober, dus ik ben aan het aftellen tot ik eindelijk m'n eigen keuken en badkamer heb :) Ik ben vooral blij met m'n eigen badkamer omdat ik elke ochtend andere mensen hoor hoesten en rochelen onder de douche en ook ben ik wel blij met m'n eigen keuken omdat ik dan ook eens mensen kan uitnodigen in plaats van dat ik van andersmans keuken profiteer :).

Deze week wordt weer een drukke week school en op zaterdag is er hier de color run!

Tot snel!
Liefs,

Madelon


  • 14 September 2015 - 15:48

    Frenk Van Der Kemp:

    Hoi Madelon, dus het is erg afzien voor jou met dat vroege beginnen. Ik ben blij dat ik daar vanaf ben. Ben wel benieuwd hoe je Deens nu is ik ga er vanuit dat als terug komt je het vloeiend spreekt zonder breezer. Ja ik kan me voorstellen dat je blij zult zijn als je een eigen douche hebt!! je schrijft erover en ik hoor het gerochel en andere nare geluiden of ik erbij sta. Jij veel plezier en niet teveel breezers drinken. groetjes Frenk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Ik ben Madelon, studente aan de Hogeschool Rotterdam. Ik ga voor een halfjaar de mooie stad Rotterdam verlaten voor een kleine stad in Denemarken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 5878

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: